Artykuł pochodzi z czasopisma „Projekt” nr 4’63 (37)
Autor: Jan Słomczyński
Wybrane fragmenty:
„Na zlecenie Mazowieckich Zakładów Rafineryjnych i Petrochemicznych w Płocku zorganizowany został przez Zarząd Główny Związku Polskich Artystów Plastyków konkurs otwarty na znak ochronny „Petrochemii”. Na konkurs nadesłano 631 prac (zgodnych z warunkami konkursu), których autorami byli członkowie ZPAP i studenci Akademii Wyższych Szkół Plastycznych. Członkowie jury, delegowani przez ZPAP i „Petrochemię”, przyznali cztery nagrody oraz trzy wyróżnienia honorowe:
I nagroda — Wł. Brykczyński
II nagroda — J. Cherka
III nagroda T. Pietrzyk
IV nagroda —W. Surowiecki (praca realizowana przez ,Petrochemię”)
Wyróżnienia honorowe: H. Kunce, T. Michaluk, T. Pietrzyk. Konkurs wyróżnił się nie tylko znaczną ilością prac, ale i ich wysokim poziomem plastyczno-handlowym. Warto na marginesie tego konkursu zauważyć, że posiadając licznych grafików, projektujących znaki firmowe, mamy jednocześnie jeszcze wiele przedsiębiorstw i spółdzielni, reklamujących swe wyroby za pomocą kompromitujących godeł. Zresztą nie zawsze trzeba projektować nowy znak. istnieją znaki, które po fachowym przepracowaniu mogą być uratowane. W ten sposób postępują długowieczne firmy na całym świecie, uwzględniając postęp w zagadnieniach reklamowych.”