Stare i nowe opakowania /NR 4’63 (37)


Artykuł pochodzi z czasopisma „Projekt” nr 4’63 | 37

Autor: Henryk A. Bucholc

Wybrane fragmenty:

„Jesienią ubiegłego roku rozpoczęła się weryfikacja jednostkowych opakowań i etykiet, to znaczy takich, które razem z towarem trafiają do konsumenta. Do końca czerwca b.r. poddano ocenie wartość estetyczną około 13 tysięcy opakowań i 14 tysięcy etykiet. O surowych wymaganiach świadczy fakt, że zdyskwalifikowano 65% wszystkich dostarczonych wzorów. ”

„Prace nad nowymi projektami są już w pełnym toku. (…) szczególnej aktualności nabiera dobra orientacja w potrzebach nowoczesnego handlu oraz w organizacji projektowania. (…) Opakowania i etykiety w sklepach samoobsługowych muszą być przewodnikami dla kupującego. Im bardziej opakowanie czy etykieta są „zwarte” w graficznym i kolorystycznym wyrazie, tym bardziej atakują wzrok, lepiej informują i upamiętniają się.”

„Badania zagraniczne wykazały, że aż 7 na 10 zakupów dokonywanych jest w wyniku decyzji po wejściu do sklepu samoobsługowego. (…) podstawowym sloganem reklamowym ogłoszeń wytwórców opakowań na zachodzie jest „The Pack that made customer” – opakowanie, które zjednuje klienta”

„Reasumując, nowe projekty opakowań i etykiet muszą zerwać z tradycją „malowanek” i nieuzasadnionej pstrokacizny na korzyść skondensowanej informacji o towarze lub maksymalnego wyeksponowania samego towaru.”

 

Wykorzystane ilustracje:

  1. Opakowanie rękawiczek, całkowicie rozkładane, projekt polski
    (fot. J. Krzywdziński)
    Opakowanie przędzy szewskiej, projekt polski (fot. J. Krzywdziński)
  2. Francuskie opakowanie płynu do odświeżania powietrza
  3. Opakowanie jedwabnych wstążek, projekt polski (fot. J. Krzywdziński)
  4. To samo co na 2 i 3 dodatkowo opakowanie nici, projekt polski (fot. J. Krzywdziński) oraz francuskie opakowanie soli ze specjalnym urządzeniem do wysypywania
  5. Francuskie opakowanie płynu kosmetycznego dla dzieci;
    Angielskie opakowanie kosmetyków;
    Francuskie opakowanie środków piorących;

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s